Jak spać, by się wyspać – pozycje do spania

pozyje_spania_masaz_maks

Jest poniedziałek, 7 rano. A Ty budzisz się z uczuciem ciężkiej głowy. Trochę uciska Cię z prawej strony szyi, no i łopatka daje o sobie znać. Czemu tak się dzieje? Jak spać, by się wyspać, przeczytaj i wybierz pozycje do spania.

Jak spać, by się wyspać – pozycje do spania

Zalecana długość snu to około 7 – 8 godzin. W ciągu doby, sen może nam zajmować więc aż 30 % naszego dnia. Gdy nie jesteśmy świadomi, w tym czasie mózg, mięśnie i stawy pracują. W tym czasie organizm przeprowadza procesy składające się na naszą regenerację – a to ważne nie tylko dla czystego myślenia w pracy, ale też dla ćwiczących na siłowni. Warto, by był to należycie spędzony czas, w wygodnej dla naszego ciała pozycji. W tym celu zachęcam do zapoznania się z treścią poniżej „Jak spać, by się wyspać, przeczytaj i wybierz pozycje do spania”

Twardość materaca – jak spać, by się wyspać

Zazwyczaj w sprzedaży można spotkać materace oznaczone twardością za pomocą litery H. Dobór twardości nie zależy tylko od naszych upodobań. Ważna jest waga naszego ciała. I tak H1 będą to materace bardzo miękkie – dla niemowląt i małych dzieci. Z powodu ich miękkości nie nadają się dla dorosłych – są szkodliwe dla naszych pleców i szybko się zniszczą. H2 to kolejny stopień twardości, przeznaczona dla osób do 80 kg. H3 oznacza średniej twardości materace. Są one przeznaczone dla osób o wadze pomiędzy 80 a 100 kg. Dla osób lżejszych mogą one być w odczuciu jako twardsze. H4 materace twardsze. Dla osób o masywnej ponad 100 kg masie ciała. H5 – bardzo twarde materace. Dla masywnych osób, lubiących twarde podłoża.

Możliwe pozycje i ich konsekwencje – jak spać, by się wyspać

spanie_na_brzuchu_masaz_maks

Spanie na brzuchu – wygodna szczególnie dla osób mniej aktywnych lub z większym „brzuszkiem”. Niestety nie jest ona wygodna dla naszego kręgosłupa. Nadwyręża odcinek lędźwiowy oraz szyjny – zazwyczaj mamy skierowaną głowę w jedną stronę, oraz obręcz barkową – gdzie jedna ręka jest wyciągnięta przed siebie lub przygnieciona poduszką i głową. Gdy jednak musimy z jakieś przyczyny z niej skorzystać, zaleca się użyć poduszki pod brzuch lub biodra, która będzie delikatnie odprężała lędźwie.

Spanie na boku – chyba najbardziej popularna pozycja. Bez pewnych udogodnień dla ergonomii może jednak powodować bóle szyi, barków i pleców. Ważne poprawki to: poduszka między nogami – spowoduje to rozluźnienie w biodrze nogi leżącej wyżej, prosty kręgosłup – bez zwijania się w kulkę, ramiona ułożone na jednej wysokości od ciała – bez wyciągania jednego barku w przód.

pozyje_spania_masaz_maks

Spanie na plecach – to najbardziej polecana pozycja. Ale i tu można coś poprawić. Osoby z bólami odcinka lędźwiowego mogą podłożyć poduszki pod kolana – to odpręży miednicę. Można też położyć poduszkę na brzuch a dopiero na niej ręce – w ten sposób odciążymy nasze barki by nie były wysunięte do przodu.

Ergonomia pomieszczenia – jak spać, by się wyspać

Przed spaniem należy przewietrzyć pokój, wyłączyć światła emitujące niebieskie światło – jak telewizor, ekran komputera.

Poza twardością materaca, pozycją leżenia ważna jest sama poduszka. Modne obecnie poduszki profilowane dają przyjemne podparcie naszej szyi.

Gdy zaniedbałeś swoją ergonomię snu, możemy popracować nad uwolnieniem powstałych w ciele napięć podczas masażu w Masaż Maks.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.